Lyssna

Kronan assistans

Hemsida: kronanassistans.se
Epost: info@kronanassistans.se
Telefon: 0418-49 90 81, 0418-49 90 82, 0723299083
Besöksadress: Tränggatan 1,, 261 38 Landskrona

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556949-7661 med etableringsår: 2011

Kunder och assistenter
16 kunder och 63 assistenter.
Administrativ personal
fyra personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
bindningstid 12 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder i
Hela Sverige
Kontor finns i följande län
Skåne län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Utbildningar
Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"ja"
Genomsnittlig grundtimlön
154:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 172:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 134:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
Assistans­omkostnader
5:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Personlig assistans Nära Dig.
Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja. Erbjuder hjälp med ansökan.
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
System för tidrapportering och schemaläggning
Aiai
Transparens­index (0-100)
77 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Kristian Jönsson, Zoran Petrovic, Marie Arvidsson, 2024-12-17 17:08:27

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: