Passal Assistans

Hemsida: passalassistans.se
Epost: info@passal.se
Telefon: 010-7077800
Besöksadresser : Kontor Göteborg, Lilla Bommen 6, 411 04 Göteborg. Kontor Kristinehamn, Djurgårdsvägen 31, 681 53 Kristinehamn.
visa flera adresser..
Kontor Karlstad, Kasernhöjden 3A, 652 21 Karlstad.Passal Assistans är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 85%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 2%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader
- 8%
- vinst
2%Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 145 211 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 132 403 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 0,7%
- 2023: 1,0%
- Lönekostnad för VD och styrelse, som andel av total utbetald lön och kostnad per kund enligt antal kunder som rapporterats till Assistanskoll
- 2024: 1 080 tkr som är 1.1 % av all lön till alla anställda och 11 368 kr per kund
- 2023: 917 tkr som är 1.0 % av all lön till alla anställda och 10 189 kr per kund
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 224 anställda, därav administrativa: 18 personer som är 8 %
- 2023: 212 anställda, därav administrativa: 18 personer som är 8 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 9 032 kr
- 2023: 11 844 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 7 853 kr
- 2023: 3 933 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556599-8316 med etableringsår: 2000
- Kunder och assistenter
- 95 kunder och 500 assistenter.
- Administrativ personal
- 18 personal, en därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
-
bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Läs standardavtal mellan anordnare och kund - Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Värmlands län, Västra Götalands län, Hallands län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja, enligt kollektivavtalet"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 154:33 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 173:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 129:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 25:50 kr/tim - 31:50 kr/tim (per assistanstimme).
- Assistansomkostnader
-
3:43 kr/tim - 6:85 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
För oss är det viktigt att assistansomkostnaderna används till rätt saker. Så du som kund kan leva ditt liv så som du önskar.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Alla våra kunder har en personlig assistansansvarig med helhetsansvar för assistansen. Det innebär att både kunden och assistenterna alltid vet vem de kan vända sig till vid frågor eller funderingar. För de kunder som önskar hjälp med rekrytering har vi erfarna och utbildade rekryterare med god kännedom om varje uppdrag. De kan snabbt och träffsäkert hitta rätt assistent – självklart helt kostnadsfritt. Våra jurister hanterar hela ansökningsprocessen och företräder våra kunder i kontakter med myndigheter. Vi finns tillgängliga dygnet runt – året om. Dessutom ordnar vi regelbundet julbord, sommarfester, kickoffer och andra aktiviteter för både kunder och assistenter.
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Passal Assistans erbjuder personlig assistans med ett helhetsfokus – vi tar hand om allt från juridik, rekrytering och administration till stöd i vardagen. Vi finns tillgängliga dygnet runt, året runt och alltid med kundens behov och önskemål i centrum. Vi är det lilla familjära företaget med de stora möjligheterna och starka resurserna.
"Att vi har en kontaktperson är så skönt, hon har koll på allt kring assistansen, allt som hänt oss, hur vi är och vad vi vill. Det är en sån otrolig trygghet vilket jag värderar väldigt högt", säger en av våra kunders anhöriga om oss som anordnare.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Vi hjälper till med ansökningar av personlig assistans och är ombud vid myndighetskontaktet, kostnadsfritt.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Fast
- Transparensindex (0-100)
- 100 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Sandra Widenberg, 2025-10-02 13:26:27