Lyssna

Passal Assistans

Hemsida: passalassistans.se
Epost: info@passal.se
Telefon: 010-7077800
Besöksadresser : Kontor Göteborg, Lilla Bommen 6, 411 04 Göteborg. Kontor Kristinehamn, Djurgårdsvägen 31, 681 53 Kristinehamn. visa flera..

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556599-8316, Etableringsår: 2000
Kunder och assistenter95 kunder och 500 assistenter.
Administrativ personal18 personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Läs standardavtal mellan anordnare och kund
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länVärmlands län, Västra Götalands län, Hallands län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja, enligt kollektivavtalet"
Genomsnittlig grundtimlön154:33 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 173:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 129:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 25:50 kr/tim - 31:50 kr/tim (per assistanstimme).
Assistans­omkostnader 3:33 kr/tim - 6:65 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnaderFör oss är det viktigt att assistansomkostnaderna används till rätt saker. Så du kan leva ditt liv fullt ut.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Varje kund har en personlig assistansansvarig som har ett helhetsansvar för kundens assistans. Både kunden och kundens assistenter vet således alltid vem de ska vända sig till med frågor och funderingar. Våra jurister gör alla delar i ansökningsförfarandet samt representerar våra kunder i myndighetkontakter. Tillgänglighet dygnet runt Julbord, sommarkalas, kickoffer och aktiviteter för kunder och assistenter.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordHos oss får du en egen kompetent och närvarande assistansansvarig. Du har även stöd från våra utbildade jurister och rekryterare och alla på Passal gör sitt yttersta för att din vardag ska vara så smidig som möjligt.

Passal Assistans startade år 2000 av Kerstin & Helena med visionen att få människor med funktionsnedsättningar att känna sig fria – att få leva som alla andra. Kerstin som själv har personlig assistans var en av flera drivande krafter kring introduktionen av den personliga assistansen 1994. Idag är det fortfarande Kerstin & Helenas vision som genomsyrar Passals dagliga arbete.

"Att vi har en kontaktperson är så skönt, hon har koll på allt kring assistansen, allt som hänt oss, hur vi är och vad vi vill. Det är en sån otrolig trygghet vilket jag värderar väldigt högt", säger en av våra kunders anhöriga om oss som anordnare.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Vi hjälper till med ansökningar av personlig assistans och är ombud vid myndighetskontaktet, kostnadsfritt.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent

Platsannonser på arbetsförmedlingen från Passal Assistans: 26

Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Arbetsförmedlingen:
System för tidrapportering och schemaläggningFast
Transparens­index (0-100)100 av 100
Källa och senaste uppdatering:Sandra Widenberg, 2024-11-12 11:25:27

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: