Lyssna

Glaucus Assistans AB

Hemsida: glaucusassistans.se
Epost: info@glaucusassistans.se
Telefon: 018-470 30 18
Besöksadress: Kungsängsvägen 31a, 753 23 Uppsala

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 559122-9447, Etableringsår: 2017
Kunder och assistentertio kunder och 70 assistenter.
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 0 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länUppsala län
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalKFO-Kommunal Arbetsgivarföreningen KFO - vi stöttar arbetsgivare inom PA
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja"
Genomsnittlig grundtimlön132:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 148:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 112:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
Assistans­omkostnader 1:00 kr/tim - 7:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • Arbetsledning dygnet runt. Vakans -och vikariehantering dygnet runt.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi som arbetar på Glaucus Assistans har mångårig erfarenhet från LSS och personlig assistans. Hos oss får du personlig service direkt av Sandra eller Teija som grundat företaget. Vi har en mycket hög tillgänglighet och bred kompetens. Vi tar det fulla ansvaret för utförandet av hela din personliga assistans. Vill du byta assistansbolag hjälper vi dig med hela processen och hos oss kan du välja att inte ha någon uppsägningstid!
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Vi hjälper dig med ansökningar och eventuella överklaganden till kommun och/eller Försäkringskassa
Transparens­index (0-100)83 av 100
Källa och senaste uppdatering:Sandra Lötbom Andersson, 2018-10-29

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: