Linnea Assistans AB

Hemsida: linneaassistans.se
Epost: info@linneaassistans.se
Telefon: 08-400 250 70
Besöksadress:
Gustavslundsvägen 143, 167 51 Bromma
Linnea Assistans AB är en anordnare av personlig assistans
som kan ta kunder i Värmlands län, Västra Götalands län, Kalmar län, Södermanlands län och Stockholms län.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 89%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader samt vinst
- 7%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 22 868 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 19 624 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 0,8%
- 2023: 1,0%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 40 anställda, därav administrativa: 2 personer som är 5 %
- 2023: 35 anställda, därav administrativa: 2 personer som är 6 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 12 267 kr
- 2023: 16 667 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 8 467 kr
- 2023: 12 083 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 100 tkr
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556814-4751 med etableringsår: 2010
- Kunder och assistenter
- tio kunder och 45 assistenter.
- Administrativ personal
- två personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- Ingen bindningstid, uppsägningstid 4 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Värmlands län, Västra Götalands län, Kalmar län, Södermanlands län, Stockholms län
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja, max i två veckor."
- Genomsnittlig grundtimlön
- 185:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 207:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 160:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 27:41 kr/tim - 30:83 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
- Assistansomkostnader
-
8:57 kr/tim - 20:56 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Linnea Assistans är ett assistansbolag som ser varje individ som unik. Vi har också nära kontakt med våra kunder för att vi tillsammans ska utföra en trygg, säker och rättvis assistans - kommunikation är viktigt för oss. Vi värnar även om att våra personliga assistenter, bra lön och villkor är en förutsättning för att behålla våra viktiga medarbetare. Vi som arbetar i verksamheten har över 25 års erfarenhet av assistansbranschen. Vill du veta mer - ring oss! 08-400 250 70
- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Transparensindex (0-100)
- 80 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Verksamhetschef Annelie Englund, 2025-01-28 12:42:15