Lyssna

Linnea Assistans AB

Hemsida: linneaassistans.se
Epost: info@linneaassistans.se
Telefon: 08-400 250 70
Besöksadress: Gustavslundsvägen 143, 167 51 Bromma

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556814-4751, Etableringsår: 2010
Kunder och assistenternio kunder och 35 assistenter.
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden Ingen bindningstid, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iVärmlands län, Västra Götalands län, Kalmar län, Södermanlands län, Stockholms län
Kontor finns i följande länStockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Kund/medlem kan göra gör arbetsscheman om han/hon vill.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja, max i två veckor."
Genomsnittlig grundtimlön185:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 207:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 160:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 26:61 kr/tim - 33:26 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 8:32 kr/tim - 19:96 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordLinnea Assistans är ett assistansbolag som ser varje individ som unik. Vi har också nära kontakt med våra kunder för att vi tillsammans ska utföra en trygg, säker och rättvis assistans - kommunikation är viktigt för oss. Vi värnar även om att våra personliga assistenter, bra lön och villkor är en förutsättning för att behålla våra viktiga medarbetare. Vi som arbetar i verksamheten har över 25 års erfarenhet av assistansbranschen. Vill du veta mer - ring oss! 08-400 250 70
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Bli kundBli kund - länk till hemsida
System för tidrapportering och schemaläggningAiai
Transparens­index (0-100)83 av 100
Källa och senaste uppdatering:Verksamhetschef Annelie Englund, 2024-09-30 18:11:49

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: