Lyssna

Linnea Assistans AB

Hemsida: linneaassistans.se
Epost: info@linneaassistans.se
Telefon: 08-400 250 70
Besöksadress: Gustavslundsvägen 143, 167 51 Bromma

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556814-4751, Etableringsår: 2010
Kunder och assistenter15 kunder och 65 assistenter.
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden Ingen bindningstid, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iÖrebro län, Västra Götalands län, Blekinge län, Kalmar län, Södermanlands län, Stockholms län
Kontor finns i följande länStockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningKund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja, max i två veckor."
Genomsnittlig grundtimlön180:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 202:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 155:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 22:72 kr/tim - 32:45 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 9:74 kr/tim - 19:47 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden får pengar i förskott varje månad till handkassa eller till bankkonto som kund disponerar.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordLinnea Assistans är ett assistansbolag som ser varje individ som unik. Vi som arbetar i verksamheten har 20 års erfarenhet av assistansbranschen. Vårt uppdrag är att se till att du får en personlig assistans efter dina behov, och som du har rätt till. Vill du veta mer - ring oss! 08-400 250 70
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Bli kundBli kund - länk till hemsida
System för tidrapportering och schemaläggningAiai
Transparens­index (0-100)83 av 100
Källa och senaste uppdatering:Verksamhetschef Annelie Englund, 2023-02-10

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: