Lyssna

Sköndals Assistans HB

Hemsida: www.skondalsassistans.se
Epost: mail@skondalsassistans.se
Telefon: 08-94 90 26
Besöksadress: co: Szum, Kubbegatan 51, 128 67 Sköndal

Handelsbolag, kommanditbolag eller enkelt bolag enligt organisationsnumret: 969762-7975, Etableringsår: 2013
Kunder och assistenterfyra kunder och 11 assistenter.
Administrativ personalen personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 9 veckor, uppsägningstid 9 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iVästmanlands län, Örebro län, Östergötlands län, Södermanlands län, Uppsala län, Stockholms län
Kontor finns i följande länStockholms län
Rekrytering
  • Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill .
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalInget kollektivavtal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"nej"
Genomsnittlig grundtimlön140:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 157:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 120:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
Assistansomkostnader 8:73 kr/tim - 23:28 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Ja, kunden kan bli personligt ersättningsskyldig. Vid sådant förhållande att Kunden i samband med uppsägning av avtalet inte önskar fullfölja ansökan eller pågående process om ekonomiskt stöd enligt LSS för kostnader vid ordinarie assistents sjukdom, skall Kunden mot Sköndals Assistans vara betalningsskyldig yrkat belopp i aktuell ansökan eller ansökningar.
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
Vad ingår ej?
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi jobbar för att varje kund ska få det aktiva liv som passar just honom/henne, fritt från allt pappersarbete och assistans krångel. Därför har våra kunder stort inflytande över assistansersättningen och komplett insyn i hur varje krona används. Våra låga omkostnader resulterar i att mer pengar används till att skapa den livsstil våra kunder vill ha.

Du som kund väljer hur samarbetet ska se ut. Vi kan jobba nära dig och ta ett helhetsansvar i din assistans eller så väljer du att ta ett större ansvar själv över din assistans.

SA är en seriös arbetsgivare som tar fullt arbetsgivaransvar för assistenterna. De är naturligtvis försäkrade på arbetet

SA bryr sig om din lagliga rätt att få det stöd du behöver. Därför stödjer vi dig kostnadsfritt med rådgivning och du har en personlig kontaktperson som hjälper dig med alla vardagliga frågor, två-årsomprövningen och kontakt med Försäkringskassan.

Administrativ personal har socionom, ekonomi samt psykoterapi utbildning och många års arbetslivserfarenhet inom personlig assistans.

Det är viktigt för oss att du ska känna dig trygg och få assistans av hög kvalitet. För att säkerställa och bibehålla en god kvalitet utgår vi alltid från hur du som kund upplever assistansen och vi gör regelbundna uppföljningar där vi även tillsammans går igenom budgeten.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Har du assistans idag går vi igenom hur den fungerar och hur den kan bli bättre och mer anpassad efter dina önskemål. Om du vill ha hjälp att få personlig assistans så kan vi hjälpa till med en bedömning för att undersöka om du har rätt till personlig assistans. Visar bedömningen på att du har rätt till personlig assistans så hjälper vi dig naturligtvis med hela processen med berörda myndigheter så att du ska kunna få personlig assistans.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Transparensindex (0-100)83 av 100
Källa och senaste uppdatering:Kristoffer Szum, 2017-08-30

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: