Sköndals Assistans AB

Hemsida: skondalsassistans.se
Epost: mail@skondalsassistans.se
Telefon: 08-94 90 26
Besöksadress:
co: Szum, Kubbegatan 51, 128 67 Sköndal
Sköndals Assistans AB är en anordnare av personlig assistans
som kan ta kunder i Västmanlands län, Örebro län, Östergötlands län, Södermanlands län, Uppsala län och Stockholms län.
Karta
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 5 191 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 5 556 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 1,1%
- 2023: -0,3%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 8 anställda, därav administrativa: 1 personer som är 12 %
- 2023: 8 anställda, därav administrativa: 1 personer som är 12 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 8 000 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 10 800 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 559048-9497 med etableringsår: 2017
- Kunder och assistenter
- fyra kunder och 14 assistenter.
- Administrativ personal
- en personal, en därav som behöver personlig assistans.
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Västmanlands län, Örebro län, Östergötlands län, Södermanlands län, Uppsala län, Stockholms län
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Kund/medlem kan göra gör arbetsscheman om han/hon vill.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Inget kollektivavtal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "nej"
- Timlön
- Timlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet Inget kollektivavtal är Inget kollektivavtal kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
- Assistansomkostnader
-
0:00 kr/tim - 27:41 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
-
Ja, kunden kan bli personligt ersättningsskyldig.
Vid sådant förhållande att Kunden i samband med uppsägning av avtalet inte önskar fullfölja ansökan eller pågående process om ekonomiskt stöd enligt LSS för kostnader vid ordinarie assistents sjukdom, skall Kunden mot Sköndals Assistans vara betalningsskyldig yrkat belopp i aktuell ansökan eller ansökningar.
Om kunden angivit felaktiga uppgifter som resulterat i att försäkringskassan / kommun begärt återkrav från assistansanordnaren. - Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- Vad ingår ej?
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vi jobbar för att varje kund ska få det aktiva liv som passar just honom/henne, fritt från allt pappersarbete och assistans krångel. Därför har våra kunder stort inflytande över assistansersättningen och komplett insyn i hur varje krona används. Våra låga omkostnader resulterar i att mer pengar används till att skapa den livsstil våra kunder vill ha.
Du som kund väljer hur samarbetet ska se ut. Vi kan jobba nära dig och ta ett helhetsansvar i din assistans eller så väljer du att ta ett större ansvar själv över din assistans.
SA är en seriös arbetsgivare som tar fullt arbetsgivaransvar för assistenterna. De är naturligtvis försäkrade på arbetet
SA bryr sig om din lagliga rätt att få det stöd du behöver. Därför stödjer vi dig kostnadsfritt med rådgivning och du har en personlig kontaktperson som hjälper dig med alla vardagliga frågor, och kontakt med Försäkringskassan.
Administrativ personal har socionom, ekonomi samt psykoterapi utbildning och många års arbetslivserfarenhet inom personlig assistans.
Det är viktigt för oss att du ska känna dig trygg och få assistans av hög kvalitet. För att säkerställa och bibehålla en god kvalitet utgår vi alltid från hur du som kund upplever assistansen och vi gör regelbundna uppföljningar där vi även tillsammans går igenom budgeten.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Beroende på situationen för personen, funktionshindren och hur mycket administrativ tid som finns att erbjuda vid tillfället.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Annat
- Ej angiven information
- varken uppsägningstid eller bindningstid i avtalet med kund
- varken medellön eller minimilön till assistenter
- översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
- Transparensindex (0-100)
- 63 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Kristofer Szum, 2025-04-23 12:17:22