4 you personlig assistans i Värmland AB

Hemsida: 4youab.se
Epost: 4you@telia.com
Telefon: 073-55 44 505
Besöksadress:
Tegvägen 36, 691 48 Karlskoga
4 you personlig assistans i Värmland AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 77%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader samt vinst
- 19%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 16 826 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 15 366 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 12,9%
- 2023: 14,9%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 29 anställda, därav administrativa: 1 personer som är 3 %
- 2023: 26 anställda, därav administrativa: 1 personer som är 4 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 379 500 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 300 667 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 1 800 tkr
- 2023: 1 800 tkr
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556809-4675 med etableringsår: 2010
- Kunder och assistenter
- sex kunder och 40 assistenter. (19 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- en personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Örebro län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Kund/medlem kan göra gör arbetsscheman om han/hon vill.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja- Under uppsägningstiden."
- Genomsnittlig grundtimlön
- 165:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 185:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 125:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 5:00 kr/tim - 15:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
- Assistansomkostnader
-
1:00 kr/tim - 5:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Med livskvalitet menar vi bra service och engagemang från företaget.
Som kund och anställd hos oss kan du vara trygg - du som väljer 4 you skall uppleva en så god livskvalitet som möjligt.
Mötet mellan dig och oss, mötet mellan människor med respekt.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Ansökan/råd i assistansen.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Google Calendar
- Transparensindex (0-100)
- 73 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Linda Brunzell, VD, 2023-09-05 00:00:00