Inre Kraft i Norr AB

Hemsida: inrekraft.se
Epost: info@inrekraft.se
Telefon: 0921-664 30
Besöksadresser : Kyrkgatan 30, 961 34 Boden. Bangårdsgatan 16, 972 35 Luleå.
visa flera adresser..
Storgatan 38, 941 31 Piteå.Inre Kraft i Norr AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.
Karta
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 374 349 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 369 058 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 3,4%
- 2023: 4,2%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 662 anställda, därav administrativa: 50 personer som är 8 %
- 2023: 671 anställda, därav administrativa: 50 personer som är 7 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 155 743 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 0 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556666-8611 med etableringsår: 2003
- Kunder och assistenter
- 165 kunder och 1155 assistenter.
- Administrativ personal
- 50 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- Uppsägningstid 12 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Norrbottens län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren rekrytera assistenterna.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Timlön
- Timlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet Vårdföretagarna/Almega-Kommunal är 135:62 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Assistansomkostnader
- Antal kr/tim som avsätts uppges ej, hur assistansomkostnadspengar hanteras uppges ej.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Inget svar
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
- Vad ingår ej?
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden ingår ej
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Tidvis
- Ej angiven information
- varken medellön eller minimilön till assistenter
- antal kr som avsätts till assistansomkostnader per timme
- översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
- Transparensindex (0-100)
- 43 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Mattias Hjelte VD, Kim Nersing Marknadschef, 2025-06-12 11:02:20