Ramp Personlig Assistans AB

Hemsida: ramp.nu
Epost: kontakt@ramp.nu
Telefon: 010-410 39 00
Besöksadress:
Löjtnantsgatan 17, 115 50 Stockholm
Ramp Personlig Assistans AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 87%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 2%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 1%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader samt vinst
- 9%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 68 865 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 73 387 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 1,7%
- 2023: 4,3%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 103 anställda, därav administrativa: 5 personer som är 5 %
- 2023: 117 anställda, därav administrativa: 5 personer som är 4 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 105 448 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 0 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556685-6737 med etableringsår: 2005
- Kunder och assistenter
- 29 kunder och 230 assistenter. (100 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- fem personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- Uppsägningstid 4 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Fremia-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Vi gör alltid enskilda bedömningar utefter kundens situation."
- Lägsta timlön
- 131:50 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 147:- kr/tim inkl semesterlön)
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme.
- Assistansomkostnader
- Antal kr/tim som avsätts uppges ej
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
Maxbelopp av sparade assistansmedel i högst fem år får högst uppgå till 75% av den årliga adm-avgiften. Detta är mer än väl tilltaget för att kunna täcka eventuella stora kostnader i assistansen.
Resterande medel vill vi att de investeras i din assistans.- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
Ramp Personlig Assistans samarbetar med NÄRA personlig assistans och kan på så sätt bidra med resurser, erfarenhet, kunskap och engagemang även från medarbetarna på NÄRA. Det skapas synergier som i slutändan gynnar din assistans.
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Ramp står för en demokratisk assistans. För att kunna styra och påverka, liksom i all demokrati, är kunskap och förståelse nödvändigt. Ramps verksamhetsidé har sen start byggt på 100% transparens. Öppet och korrekt. Inget är dolt. Att du vet lika mycket som vi, är inte bara en konsekvens av vårt arbetssätt – utan något vi aktivt jobbar för. Liksom i den svenska offentlighetsprincipen finns inte plats för översitteri, utan gör den oss jämställda. Och du kan bli delaktig med ett tydligt avtryck i din assistans utformande.
- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Vi gör alltid en individuell bedömning när vi träffar nya personer. Om vi bedömer att vi kan vara till hjälp och det gynnar personen kan vi vara till stöd i till exempel en ansökansprocess även innan personen har skrivit serviceavtal.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Primass
- Transparensindex (0-100)
- 70 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Henrik Hernander, 2025-07-01 15:19:11