Lyssna

Ramp Personlig Assistans AB

Hemsida: ramp.nu
Epost: kontakt@ramp.nu
Telefon: 010-410 39 00
Besöksadress: Löjtnantsgatan 17, 115 50 Stockholm

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556685-6737 med etableringsår: 2005

Kunder och assistenter
29 kunder och 230 assistenter. (100 årsanställda assistenter)
Administrativ personal
fem personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
Uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder i
Hela Sverige
Kontor finns i följande län
Stockholms län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Utbildningar
Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Fremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"Vi gör alltid enskilda bedömningar utefter kundens situation."
Lägsta timlön
131:50 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 147:- kr/tim inkl semesterlön)
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme.
Assistans­omkostnader
Antal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnader
Maxbelopp av sparade assistansmedel i högst fem år får högst uppgå till 75% av den årliga adm-avgiften. Detta är mer än väl tilltaget för att kunna täcka eventuella stora kostnader i assistansen.
Resterande medel vill vi att de investeras i din assistans.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • Ramp Personlig Assistans samarbetar med NÄRA personlig assistans och kan på så sätt bidra med resurser, erfarenhet, kunskap och engagemang även från medarbetarna på NÄRA. Det skapas synergier som i slutändan gynnar din assistans.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Ramp står för en demokratisk assistans. För att kunna styra och påverka, liksom i all demokrati, är kunskap och förståelse nödvändigt. Ramps verksamhetsidé har sen start byggt på 100% transparens. Öppet och korrekt. Inget är dolt. Att du vet lika mycket som vi, är inte bara en konsekvens av vårt arbetssätt – utan något vi aktivt jobbar för. Liksom i den svenska offentlighetsprincipen finns inte plats för översitteri, utan gör den oss jämställda. Och du kan bli delaktig med ett tydligt avtryck i din assistans utformande.
Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren
Vi gör alltid en individuell bedömning när vi träffar nya personer. Om vi bedömer att vi kan vara till hjälp och det gynnar personen kan vi vara till stöd i till exempel en ansökansprocess även innan personen har skrivit serviceavtal.
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent
Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Platsannonser på arbetsförmedlingen från Ramp Personlig Assistans AB: 1
System för tidrapportering och schemaläggning
Primass
Transparens­index (0-100)
70 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Henrik Hernander, 2025-07-01 15:19:11

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: