Feel Well - Varberg AB

Hemsida: feelwell.nu
Epost: info@feelwell.nu
Telefon: 070-2509963 eller 070-3301721
Besöksadress:
Strandbackavägen 140, 432 75 Träslövsläge
Feel Well - Varberg AB är en anordnare av personlig assistans
som kan ta kunder i Örebro län, Värmlands län, Västra Götalands län, Hallands län, Skåne län, Blekinge län, Kalmar län, Kronobergs län och Jönköpings län.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 87%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 2%
- administrationskostnader samt vinst
- 8%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 33 637 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 32 107 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 1,8%
- 2023: 4,3%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 51 anställda, därav administrativa: 3 personer som är 6 %
- 2023: 48 anställda, därav administrativa: 3 personer som är 6 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 20 821 kr
- 2023: 54 440 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 9 357 kr
- 2023: 43 320 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 1 000 tkr
- 2023: 0
Vinstutdelning sker endast om det egna kapitalet uppgår till över 2 miljoner, detta då det alltid skall säkerställas att assistans ska kunna utföras och löner betalas vid eventuella förseningar från Försäkringskassan mm.
Flera nyckeltal inrapporterade till Bolagsverket av Feel Well - Varberg AB.Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556773-8090 med etableringsår: 1998
- Kunder och assistenter
- 28 kunder och 100 assistenter. (58 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- tre personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
-
bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Läs standardavtal mellan anordnare och kund - Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Örebro län, Värmlands län, Västra Götalands län, Hallands län, Skåne län, Blekinge län, Kalmar län, Kronobergs län, Jönköpings län
- Kontor finns i följande län
- Hallands län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Generellt ja, åtminstone under de första 14 dagarna."
- Genomsnittlig grundtimlön
- 167:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 187:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 155:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 15:00 kr/tim - 25:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
- Assistansomkostnader
-
6:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
Medel går att spara över ett räkenskapsår eller enl. Överenskommelse.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Utbildningar som behövs specifikt för varje kund.
- Vad ingår ej?
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Autism, barn, rehabilitering. Specialiserade på sport för funktionsnedsatta, skidåkning på snö och vatten, seglingsläger, fiske med anpassad båt.
Vi är ett familjeföretag som har assistansen även i vårt hem, vi har varit med på hela resan och är ett av Sveriges äldsta assistansbolag, vi har inte en kontorstid där vi stänger av telefonerna klockan 16 utan är alltid tillgängliga på de tider som passar bäst för brukare och deras familjer, en personligare assistans utformad på dina villkor helt enkelt.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej.
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja, fri juridisk rådgivning (inte bara kring assistans utan vi hjälper kostnadsfritt våra kunder med allt som kan dyka upp inom SOL och LSS), vi är även behjälpliga juridiskt även till de som har behov men inte är våra kunder då vi alla sitter i samma båt och behöver hjälpa varann. Vi hjälper även till med beräkningar, ansökningar, överklagningar, schemamallar och mycket mer.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Transparensindex (0-100)
- 90 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Carl-Oskar Nilsson, 2024-12-19 09:21:52