Lyssna

Bonitas AB

Hemsida: bonitas.se
Epost: info@bonitas.se
Telefon: 08-52227035
Besöksadress: Toresundsvägen 2, 125 40 Älvsjö

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556616-1443 med etableringsår: 2000

Kunder och assistenter
två kunder och 11 assistenter. (åtta årsanställda assistenter)
Administrativ personal
en personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
bindningstid 8 veckor, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder i
Stockholms län
Kontor finns i följande län
Stockholms län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Inget kollektivavtal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"ja för tillsvidare anställda"
Genomsnittlig grundtimlön
140:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 157:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 129:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
Assistans­omkostnader
2:75 kr/tim - 4:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
Vad ingår ej?
  • juridisk rådgivning ingår ej
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden ingår ej
  • handledning till assistenter ingår ej
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Svårt somatiskt sjuka, neurologiska handikappade, psykiskt och fysiskt funktionshinder.
Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
System för tidrapportering och schemaläggning
Aiai
Transparens­index (0-100)
77 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Ann Haupt, 2024-08-14 00:00:00

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: