Lyssna

AO Assistans AB

Hemsida: aoassistans.se
Epost: info@aoassistans.se
Telefon: 0520 320 20 eller 0760 27 28 24
Besöksadress: Storgatan 41, 46130 Trollhättan

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556908-8148, Etableringsår: 2010
Kunder och assistenter14 kunder och 130 assistenter.
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iVästra Götalands län
Kontor finns i följande länVästra Götalands län
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalKFO-Kommunal Arbetsgivarföreningen KFO - vi stöttar arbetsgivare inom PA
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja"
Genomsnittlig grundtimlön135:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 151:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 115:00 kr/tim
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 10:00 kr/tim - 25:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 2:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnaderInga begränsningar, men vi vill att assistansersättningen ska gå till det den är tänkt till - dvs verksamheter runt vår kund. Vi rekommendera en buffert för oförutsedda utgifter
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
Vad ingår ej?
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Nej
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
System för tidrapportering och schemaläggningPrimass
Ej angiven information
  • varken uppsägningstid eller bindningstid i avtalet med kund
Transparens­index (0-100)73 av 100
Källa och senaste uppdatering:Anette Olausson, 2020-05-26

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: