RTFL Care AB

Hemsida: rtfl.se
Epost: info@rtfl.se
Telefon: 08-711 40 00
Besöksadress:
Ekholmsvägen 23,, 127 48 Skärholmen
RTFL Care AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.
Karta
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 140 038 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 129 978 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 1,5%
- 2023: 1,4%
- Lönekostnad för VD och styrelse, som andel av total utbetald lön och kostnad per kund enligt antal kunder som rapporterats till Assistanskoll
- 2024: 2 021 tkr som är 2.2 % av all lön till alla anställda och 26 947 kr per kund
- 2023: 1 927 tkr som är 2.2 % av all lön till alla anställda
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 300 anställda, därav administrativa: 10,75 personer som är 3 %
- 2023: 242 anställda, därav administrativa: 10,75 personer som är 4 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 28 733 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 8 173 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556824-9915 med etableringsår: 2004
- Kunder och assistenter
- 75 kunder och 270 assistenter. (188 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- 10,75 personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 12 veckor, uppsägningstid 12 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja"
- Lägsta timlön
- 130:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 146:- kr/tim inkl semesterlön)
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
- Assistansomkostnader
- Antal kr/tim som avsätts uppges ej
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
Assistansomkostnader sker i huvudsak genom av utföraren upphandlade leverantörer direkt mot
faktura. Egna utlägg ersätts endast efter att de har godkänts och skall diskuteras innan
utlägg görs. Sparade medel mellan verksamhetsår är möjligt men endast i undantagsfall och då
mot avdrag motsvarande bolagsskatt.- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
-
Ja, kunden kan bli personligt ersättningsskyldig.
Vid återkrav riktade mot bolaget som är direkt förorsakade av kunden.
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- Vad ingår ej?
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Förmågan att se helheten och samverka kring andra delar som krävs för en fungerande
assistans. Bostadsanpassningar, bilstöd, godemän, sjukvård & dagligverksamhet mm. Språk och
kulturkompetens och att bemöta alla med respekt oavsett bakgrund och behov.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja vi erbjuder kostnadsfritt stöd med ansökan om assistans, villkoret är att man väljer oss som utförare när man beviljas 3 månader.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Ej angiven information
- antal kr som avsätts till assistansomkostnader per timme
- översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
- Transparensindex (0-100)
- 60 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Bebben Tegelaar, 2024-08-08 00:00:00