Lyssna

Accresco Assistans AB

Hemsida: accresco.nu
Epost: info@accresco.nu
Telefon: 070-6874209
Besöksadress: Vasagatan 65, 72218 Västerås

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556896-6849, Etableringsår: 2012
Kunder och assistentertre kunder och 14 assistenter. (åtta årsanställda assistenter)
Administrativ personal1,0 personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 8 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länVästmanlands län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalFremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja i 14 dagar"
Genomsnittlig grundtimlön140:27 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 157:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 120:31 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 28:00 kr/tim - 35:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnaderAntal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Vi lägger budget tillsammmans med dig som kund. Det är dina behov och önskemål som styr hur assistansersättnigen ska fördelas inom de ramar som lagar, förordningar och kollektivavtal ger.
Vad ingår ej?
  • juridisk rådgivning ingår ej
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt ingår ej
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi är ett litet företag med stor kunskap om hur det är att leva med assistans, både som assistansanvändare och som anhörig. Du bestämmer själv hur din assistans ska utformas. Vi är med vid medarbetarsamtal med assistenterna och ser till att allt fungerar smidigt. Vi hjälper dig att hitta ett schema och assistenter som passar dig! Vi lägger tillsammans en budget och du får en redovisning varje månad på vart pengarna gått. Vi tar emot både barn & vuxna.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Vi hjälper dig med din ansökan till Försäkringskassan och hoppas på att du blir nöjd och vill anlita oss för din personliga assistans.
System för tidrapportering och schemaläggningAiai
Transparens­index (0-100)73 av 100
Källa och senaste uppdatering:Cecilia Björkman, 2023-09-14 00:00:00

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: