Lyssna

KMK Omsorg AB

Hemsida: kmkomsorg.se
Epost: info@kmkomsorg.se
Telefon: 010 252 53 97
Besöksadress: Bangårdsgatan 13, 753 20 Uppsala

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556884-0101, Etableringsår: 2012
Kunder och assistenter15 kunder och 40 assistenter. (25 årsanställda assistenter)
Administrativ personalfyra personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länUppsala län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren rekrytera assistenterna.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren gör arbetsscheman.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalFremia-Kommunal
TimlönTimlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet Fremia-Kommunal är 128:16 kr/tim
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 26:00 kr/tim - 40:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 5:00 kr/tim - 8:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordHos oss på KMK Omsorg finns inga standardlösningar för personlig assistans. Vi vill ge dig trygghet i vardagen och utformar därför assistansen efter dina önskemål och behov.
KMK Omsorg AB är ett företag som jobbar nära sina kunder och assistenter och det är något som vi tänker fortsätta med för att fortsätta skapa självständighet och glädje - oavsett förutsättningar!
Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala.
Vill du komma i kontakt med oss, mejla eller ring:
info@kmkomsorg.se/ 010-252 53 97.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
System för tidrapportering och schemaläggningAiai
Ej angiven information
  • varken medellön eller minimilön till assistenter
Transparens­index (0-100)63 av 100
Källa och senaste uppdatering:Rabia Dogan, 2023-02-06

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: