Självklarhets Assistans AB

Hemsida: sjalvklarhetsassistans.se
Epost: carina.eck@sjalvklarhetsassistans.se
Telefon: 0708907001
Besöksadress:
Statten Centrum 7, 254 44 Helsingborg
Självklarhets Assistans AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 87%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 3%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 00%
- administrationskostnader samt vinst
- 8%
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 93 608 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 70 672 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 4,1%
- 2023: 3,1%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 160 anställda, därav administrativa: 8 personer som är 5 %
- 2023: 133 anställda, därav administrativa: 8 personer som är 6 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 62 517 kr
- 2023: 50 667 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 41 083 kr
- 2023: 38 833 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 3 600 tkr
- 2023: 1 500 tkr
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556976-2809 med etableringsår: 2014
- Kunder och assistenter
- 60 kunder och 179 assistenter.
- Administrativ personal
- åtta personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 4 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Skåne län
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren gör arbetsscheman.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Fremia-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 165:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 185:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 145:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Assistansomkostnader
-
5:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
1 år
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Inget svar
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vårt mål är att tillhandahålla den bästa personliga assistansen för just dig. Ditt behov av stöd är unikt och det är en självklarhet för oss att du deltar i utformandet av din personliga assistans. Vi erbjuder personlig assistans för både barn och vuxna och vi åtar oss uppdrag över hela landet.
- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja, från ansökan till beslut, hjälper till att få intyg , överklagan, allt enligt kundens önskan.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Transparensindex (0-100)
- 73 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Carina Eck, 2024-08-21 00:00:00