Lyssna

Självklarhets Assistans AB

Hemsida: sjalvklarhetsassistans.se
Epost: carina.eck@sjalvklarhetsassistans.se
Telefon: 0708907001
Besöksadress: Statten Centrum 7, 254 44 Helsingborg

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556976-2809, Etableringsår: 2014
Kunder och assistenter60 kunder och 179 assistenter.
Administrativ personalåtta personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länSkåne län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren gör arbetsscheman.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalFremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja"
Genomsnittlig grundtimlön165:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 185:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 145:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
Assistans­omkostnader 5:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnader1 år
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVårt mål är att tillhandahålla den bästa personliga assistansen för just dig. Ditt behov av stöd är unikt och det är en självklarhet för oss att du deltar i utformandet av din personliga assistans. Vi erbjuder personlig assistans för både barn och vuxna och vi åtar oss uppdrag över hela landet.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Ja, från ansökan till beslut, hjälper till att få intyg , överklagan, allt enligt kundens önskan.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida. Platsannonser på arbetsförmedlingen från Självklarhets Assistans AB: 2
System för tidrapportering och schemaläggningAiai
Transparens­index (0-100)80 av 100
Källa och senaste uppdatering:Carina Eck, 2024-08-21 00:00:00

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: