Lyssna

Självklarhets Assistans AB

Hemsida: sjalvklarhetsassistans.se
Epost: carina.eck@sjalvklarhetsassistans.se
Telefon: 0708907001
Besöksadress: Statten Centrum 7, 254 44 Helsingborg

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556976-2809 med etableringsår: 2014

Kunder och assistenter
60 kunder och 179 assistenter.
Administrativ personal
åtta personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder i
Hela Sverige
Kontor finns i följande län
Skåne län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Utbildningar
Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren gör arbetsscheman.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Fremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"Ja"
Genomsnittlig grundtimlön
165:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 185:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 145:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
Assistans­omkostnader
5:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Begränsingar för sparade medel till assistans­omkostnader
1 år
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vårt mål är att tillhandahålla den bästa personliga assistansen för just dig. Ditt behov av stöd är unikt och det är en självklarhet för oss att du deltar i utformandet av din personliga assistans. Vi erbjuder personlig assistans för både barn och vuxna och vi åtar oss uppdrag över hela landet.
Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja, från ansökan till beslut, hjälper till att få intyg , överklagan, allt enligt kundens önskan.
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent
Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Platsannonser på arbetsförmedlingen från Självklarhets Assistans AB: 1
System för tidrapportering och schemaläggning
Aiai
Transparens­index (0-100)
73 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Carina Eck, 2024-08-21 00:00:00

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: