Lyssna

Bambi Assistans

Hemsida: bambi.se
Epost: info@bambi.se
Telefon: 08-704 25 59
Besöksadress: Söder Mälarstrand 13, 118 20 STOCKHOLM

Ekonomiska förening enligt organisationsnumret: 716421-5357 med etableringsår: 1992

Kunder och assistenter
20 kunder och 202 assistenter.
Administrativ personal
tre personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstid
bindningstid 12 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företag
Anordnaren drivs som ett kooperativ. Anordnaren verkar utan vinstintresse eller är SVB-bolag.
Anordnaren kan ta kunder i
Stockholms län
Kontor finns i följande län
Stockholms län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Utbildningar
Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
Kund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
Garantiperson
Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
Kollektivavtal
Fremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
"Nej"
Genomsnittlig grundtimlön
155:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 174:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 135:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 29:00 kr/tim (per assistanstimme).
Assistans­omkostnader
0:50 kr/tim - 6:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Redovisning av assistansersättning för kunden?
Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren?
Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Tidredovisning via webben med digital signering av huvudperson och personliga assistenter. Digital signering av assistansräkning. Digitalt rekryteringsverktyg med gästinlogg för dig som huvudperson/företrädare/godman/arbetsledare. Både fysiska och digitala utbildningar för personliga assistenter och arbetsledare. Erbjuder handledning vid behov både enskild och i grupp. Utlån av kansli-lokal för möten. Aktiviteter för huvudpersoner som fest och fikastunder. Vid behov anordnas föräldraträffar. Regelbundna möten såsom avstämningar och uppföljningar både fysiskt och digitalt. Nätverksträffar för arbetsledare. Huvudspersons-anpassad ergonomi-utbildning hemma hos. Din assistans ska vara utformad utifrån dina behov och utföras med god kvalitét och hög säkerhet. det görs bäst genom en personlig arbetsledning. Med hjälp av en av dina arbetsledare, som du väljer, kommer dina assistenter känna sig trygga i sitt arbete och kommer kunna leva ditt liv utifrån ditt självbestämmande och delaktighet såsom du önskar. Vi vill säkerställa att dina rättigheter tillvaratas på bästa sätt, därför erbjuder Bambi juridisk rådgivning av erfaren jurist inom LSS-lagstiftning och kunnig administrativ personal bistår dig i juridiska processer och hjälper till med frågor. Som medlem i kooperativet får du möjlighet att göra din röst hörd. Administrativ personal har lång erfarenhet inom LSS-arbete.
Vad ingår ej?
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Idag består Bambi ekonomisk förening av en unik kombination av tjänster och verksamheter, alla särskilt anpassade för vår målgrupp.

Vi erbjuder högkvalitativ och personligt utformad service till människor med omfattande funktionsnedsättningar och ett utvecklande arbete med goda arbetsvillkor för våra medarbetare.

Bambi har utvecklats från ett föräldrakooperativtstyrt korttidshem för barn med särskilda behov till ett modernt företag som administrerar personlig assistans, avlösarservice och ledsagarservice samt driver LSS-verksamheter. De olika verksamheterna har en kontinuerlig och positiv inverkan på varandra och det är just detta som är Bambis styrka. De kunskaper och erfarenheter som kom från att driva ett korttidshem utvecklades alltmer till ett helhetstänkande kring människor med omfattande behov av stöd och service.

Inom Bambi försöker vi se hela människan – hela tiden. Vår strävan är att varje enskild individ ska få vara expert på sina egna behov och vi finns som ett stöd för att samtliga behov ska kunna tillgodoses. Av det skälet använder vi inte begrepp som brukare eller kund för dem som använder sig av Bambis tjänster eller verksamheter – vi säger huvudperson eftersom det är det man är – huvudperson i sitt eget liv.

Vi undviker också att dela upp behov i olika delar, så som ofta sker för människor med behov av särskilt stöd – i skolan och inom habilitering och sjukvård. Där möter våra huvudpersoner ofta en rad olika experter – alla specialister inom sitt område. Inom Bambi är specialkompetensen istället den holistiska, att se hela människan.

Våra ambitioner ställer höga krav på Bambis medarbetare och vi satsar fortlöpande på vidareutbildning, kompetensutveckling och kvalitativ rekrytering. Detta görs möjligt genom att Bambi är en organisation som drivs av sina idéer, inte av vinstintresse. Eventuellt överskott går tillbaka in i verksamheten i form av kompetens- och verksamhetsutveckling.
Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren
Efter överenskommelse och upprättat avtal om assistans erbjuder vi kostnadsfri juridisk hjälp med juridiska processer.
Bli kund
Bli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistent - Platsannonser på arbetsförmedlingen från Bambi Assistans: 19
Sök jobb som assistent - länk till hemsida.
Arbetsförmedlingen:
System för tidrapportering och schemaläggning
Primass
Ej angiven information
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparens­index (0-100)
69 av 100
Källa och senaste uppdatering:
Caroline Andersson, VD, 2025-05-15 12:00:41

Uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv, förutom de som kommer från Bolagsverket. Anordnaren kan när som helst ändra sina uppgifter. Vi garanterar inte att alla uppgifterna är korrekta men vi granskar efter varje uppdatering och kontrollerar att de är rimliga.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: