KSJAB

Hemsida: ksjab.se
Epost: magnus@ksjab.se
Telefon: 0734 09 79 77 eller 0702 07 19 20
Besöksadress:
Elbegatan 5, 211 20 Malmö
KSJAB är en anordnare av personlig assistans
som kan ta kunder i Värmlands län, Västra Götalands län, Hallands län, Skåne län, Blekinge län, Gotlands län, Kalmar län, Kronobergs län, Jönköpings län, Östergötlands län och Stockholms län.

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
Karta
Kostnadsuppdelning av assistansersättning

Kostnadsuppdelning av assistansersättning under senaste året för anordnarens samtliga kunder
- löne- och lönebikostnader till assistenter
- 84%
utbildningskostnader för assistenter och arbetsledare - 1%
- utbetalt till assistansomkostnader
- 2%
- arbetsmiljöinstatser och personalomkostnader
- 1%
- administrationskostnader
- 12%
- vinst
0%Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2023: 22 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2023: 100,0%
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 0
Jämförelse av kostnadsuppdelning.
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 559281-3777 med etableringsår: 2025
- Kunder och assistenter
- 40 kunder och 220 assistenter. (120 årsanställda assistenter)
- Administrativ personal
- fyra personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
-
bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Läs standardavtal mellan anordnare och kund - Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Värmlands län, Västra Götalands län, Hallands län, Skåne län, Blekinge län, Gotlands län, Kalmar län, Kronobergs län, Jönköpings län, Östergötlands län, Stockholms län
- Kontor finns i följande län
- Skåne län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 140:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 157:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 135:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 41:11 kr/tim (per assistanstimme).
- Assistansomkostnader
-
1:00 kr/tim - 5:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
Finns inga begränsningar i hur mycket eller hur länge man vill spara. Man behöver spara kostnader för en månadslöns kostnader.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Vi utgår från kundens önskemål och lyssnar in hur den vill utforma sin assistans och sen hjälper vi till utifrån vår erfarenhet och kunskap att försöka få till det på bästa sätt.
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vi har lång och gedigen erfarenhet inom personlig assistans från både stora och små bolag i ledande positioner. Erfarenhet, tillgänglighet och förståelse är våra styrkor. Personlig assistans, som det var tänkt.
- Tjänster för egna arbetsgivare?
Nej tyvärr, vi erbjuder endast tjänst via oss som bolag.
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Ja vi hjälper att ansöka om assistans eller vägleda till rätt insats. Tjänsten är gratis men man är överens om att får man ett beslut om assistans är det vi som är anordnare för personlig assistans.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Assistansstöd från Sonika
- Transparensindex (0-100)
- 100 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Magnus Ivarsson, 2025-08-20 16:08:36