Lyssna

KIL i Helsingborg AB

Hemsida: kooperativetkil.se
Epost: kil@telia.com
Telefon: 042 - 21 53 70 eller 0709-388354
Besöksadress: Karlsgatan 10, 252 24 Helsingborg

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556794-8780, Etableringsår: 1994
Kunder och assistenter14 kunder och 61 assistenter. (40 årsanställda assistenter)
Administrativ personaltvå personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 52 veckor, uppsägningstid 12 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren drivs som ett kooperativ. Anordnaren verkar utan vinstintresse eller är SVB-bolag.
Anordnaren kan ta kunder iSkåne län
Kontor finns i följande länSkåne län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalFremia-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Ja/ under uppsägningstid"
Genomsnittlig grundtimlön150:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 168:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 138:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 18:00 kr/tim (per assistanstimme).
Assistans­omkostnader 2:00 kr/tim - 4:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
Vad ingår ej?
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag ingår ej
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Hjälp med ansökan till Försäkringskassan och/eller kommun.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Transparens­index (0-100)63 av 100
Källa och senaste uppdatering:Gun von Wowern, 2021-06-03

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: