Lyssna

AdeoCare AB

Hemsida: adeocare.se
Epost: info@adeocare.se
Telefon: 08 - 731 77 07
Besöksadress: Torsgatan 26, 113 21 Stockholm

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556859-0938, Etableringsår: 2011
Kunder och assistenteren kund och tre assistenter.
Administrativ personalfyra personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iSödermanlands län, Uppsala län, Stockholms län
Kontor finns i följande länStockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?""Ja, enligt kollektivavtal""
Genomsnittlig grundtimlön130:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 146:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 100:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:00 kr/tim - 42:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnader 3:00 kr/tim - 20:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • Vi erbjuder regelbundet sociala aktiviteter för den assistansberättigade tillsammans med personalen. Vi samarbetar även med lokala anhörigföreningar och är delaktiga i deras aktiviteter.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordAdeoCare arbetar med lokala kontor och arbetsgrupper. Vi har unik kompetens inom kognitiva och neurologiska sjukdomar såsom Alzheimer och övriga demenssjukdomar, Parkinson, ALS och MS. AdeoCare är den enda utföraren inom personlig assistans som är grundad och drivs av en diplomerad Silviasyster.
Tjänster för egna arbetsgivare?Ja, schemaläggning och löneberäkning/hantering som supporttjänst.
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren AdeoCares egna jurister erbjuder expertrådgivning kring former, processer och praktiska aktiviteter kring din assistansansökan. Vi erbjuder även gratis rådgivande konsultation kring kognitiva stödhjälpmedel och hjälpmedel generellt.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Ej angiven information
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparens­index (0-100)67 av 100
Källa och senaste uppdatering:Erik Dahlberg, 2014-10-22

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: