Amandas Omsorg

Hemsida: amandasomsorg.se
Epost: info@amandasomsorg.se
Telefon: 08-26 11 96
Besöksadress:
Östermalmstorg 1, 114 42 Stockholm
Amandas Omsorg är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.
Karta
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 17 607 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 9 354 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 5,5%
- 2023: 2,1%
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 26 anställda, därav administrativa: 6 personer som är 23 %
- 2023: 26 anställda, därav administrativa: 6 personer som är 23 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 24 500 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2023: 19 125 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 400 tkr
- 2023: 0
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 559056-9637 med etableringsår: 2016
- Kunder och assistenter
- 20 kunder och 80 assistenter.
- Administrativ personal
- sex personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 4 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Utbildningar
- Kunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Fremia-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Ja"
- Genomsnittlig grundtimlön
- 155:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 174:- kr/tim inkl semesterlön),
minimitimlön 143:00 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.
- Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
- Assistansomkostnader
-
20:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Inget svar
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- juridisk rådgivning
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
- möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
- ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
- ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Vår viktigaste resurs är vår personal. Vi har en kompetent personalgrupp som lyssnar till dina behov och uppmärksammar dina önskemål. Vår personal är professionell och har gedigen erfarenhet. Stor del av personalen är utbildade undersköterskor eller vårdbiträden. De är inriktade inom demens och epilepsi, vård i livets slutskede, olika typer av förflyttning, anhörigstöd, avlastning samt relation och språkkompetens. Amandas Omsorg har olika språkkompetenser. Svenska är obligatoriskt. Utöver det har vi personal som kan tala arabiska, tigrinja, amhariska, tyska, engelska och andra etniska språk.
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
Har ni inte personlig assistans idag så hjälper vi er att ansöka om det. Oavsett om ni behöver juridisk rådgivning, ansöka om utökat antal timar eller skall ni åka på semester och behöver ha assistenter med så hjälper vi er. Vi har egen jurist som jobbar för dig och är med er i hela processen. Vi kan det som är viktigt för kunden. För oss är det viktigt att allt fungerar i verkligheten och inte bara i teorin.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Ej angiven information
- översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
- Transparensindex (0-100)
- 73 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Josef Hagos, 2025-09-20 10:29:53