Lyssna

Livis Omsorg AB

Hemsida: www.livissomsorg.se
Epost: kontoret@livissomsorg.se
Telefon: 08-40025447 eller 0734230301
Besöksadress: Jungfrugatan 13, 114 44 Stockholm, , Norra Nygränd 8, 871 32 Härnösand

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556810-7196, Etableringsår: 2010
Kunder och assistenter35 kunder och 65 assistenter.
Administrativ personaltio personal, fem därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägnings­tiden bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länStockholms län
AssistentpoolDet finns assistentpool för vikarier.
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningAnordnaren bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Genomsnittlig grundtimlön140:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 157:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 118:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 20:00 kr/tim - 35:00 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistans­omkostnaderAntal kr/tim som avsätts uppges ej
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas för utgifter i assistansen efter ett byte av anordnare.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordSedan 2003 har Livis Omsorg arbetat utefter samma värderingar; att erbjuda en enklare vardag.


Personlig assistans skall utformas efter dina behov och möjligheter. Genom ett långsiktigt samarbete kommer vi att lära känna dig, dina behov och veta hur vi på bästa sätt kan finnas där för dig och göra vardagen lite enklare, lite bättre och lite mer flexibel.

Våra värderingar genomsyras av tron på människan och ett stort kundfokus. Du bestämmer över din hjälp och vi är dina medhjälpare. Livis Omsorgs uppgift är att följa dina behov och vara din hjälpande hand men även dina ögon. Vi tar striden tillsammans med dig eller för dig. Vårt förhållningssätt är att visa respekt och ge trygghet. Vi värnar om ditt privatliv och integritet. Vi ger dig möjlighet till självbestämmande och delaktighet utifrån helhetssyn. Vi stödjer dina beslut i det livet du väljer att leva.
Transparens­index (0-100)80 av 100
Källa och senaste uppdatering:Lamula Thorén, 2019-01-21

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: