Lyssna

Rosenhöjd Omsorg AB

Hemsida: rosenhojdomsorg.se
Epost: alexandra@rosenhojdomsorg.se
Telefon: 072 - 888 03 24 eller 072 - 888 03 21
Besöksadress: Kyrkogatan 1, 17271 Sundbyberg

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 559141-4502, Etableringsår: 2017
Kunder och assistenterokänt antal kunder och 12 assistenter.
Administrativ personalfyra personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag. Anordnaren verkar utan vinstintresse eller är SVB-bolag.
Anordnaren kan ta kunder iHela Sverige
Kontor finns i följande länStockholms län
Rekrytering

(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs)
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden har ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenter ska få.
Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalVårdföretagarna/Almega-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhus­vistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?"Inte om man är helt ny. Om det finns undantagna medel kan sådant vara möjligt"
TimlönTimlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet Vårdföretagarna/Almega-Kommunal är 129:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budget­uppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Anordnaren har dock inte uppgett storleken på beloppet till administration per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart.
Assistans­omkostnaderAntal kr/tim som avsätts uppges ej, hur assistansomkostnadspengar hanteras uppges ej.
Redovisning av assistansersättning för kunden? Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättnings­skyldig till assistans­anordnaren? Inget svar
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • Allt skräddarsys enligt avtal och brukarens önskan.
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi erbjuder gratis hembesök och kommer med brukaren överens om hur vi tillsammans ska skräddarsy bästa möjliga miljö för brukaren.
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistans­beslut eller inte är kund hos anordnaren Vid intresse om att välja oss som assistans anordnare kan vi skriva ett förhandsavtal och därefter kan vi hjälpa till med ansökan gratis.
Bli kundBli kund - länk till hemsida
System för tidrapportering och schemaläggningAiai
Ej angiven information
  • varken uppsägningstid eller bindningstid i avtalet med kund
  • varken medellön eller minimilön till assistenter
  • antal kr som avsätts till assistansomkostnader per timme
  • översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
Transparens­index (0-100)33 av 100
Källa och senaste uppdatering:Maria Vlachogiannis och Alexandra Karipidis, 2022-01-31 00:00:00

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att alla uppgifterna är korrekta.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: