Lyssna

Indra Personlig Assistans AB

Hemsida: www.indraab.se
Epost: info@indraab.se
Telefon: 0708- 42 47 66
Besöksadress: Upplandsgatan 6, 802 83 GÄVLE

Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556949-1839, Etableringsår: 2014
Kunder och assistentertio kunder och 60 assistenter. (27 årsanställda assistenter)
Administrativ personal2,5 personal, en därav som behöver personlig assistans.
Bindnings- och uppsägningstiden bindningstid 0 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Kooperativ eller företagAnordnaren är ett företag.
Anordnaren kan ta kunder iVästernorrlands län, Gävleborgs län, Dalarnas län, Västra Götalands län, Södermanlands län, Uppsala län, Stockholms län
Kontor finns i följande länGävleborgs län
Rekrytering
  • Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
  • Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
UtbildningarKunden bestämmer vilka utbildningar assistenter ska få.
ArbetsledningBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
GarantipersonDet finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
KollektivavtalKFS-Kommunal
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?"Nej"
Genomsnittlig grundtimlön130:00 kr/tim exklusiv semester-ersättning/lön och OB (ca 146:- kr/tim inkl semesterlön), minimitimlön 118:00 kr/tim
  • Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
  • Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning.Kunden har en egen budget som kunden kan vara med och påverka. Beloppet till anordnarens administration är då 23:28 kr/tim - 43:65 kr/tim (per assistanstimme, beloppet till administration är förhandlingsbart).
Assistansomkostnader 7:00 kr/tim - 15:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren? Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistansersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ordVi utgår från alla människors lika värde och vi visar ett gott bemötande och god hänsyn till alla de människor vi möter.
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej
Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren Ja.Vi hjälpa till med ansökningar till Försäkringskassan samt kommunen
Bli kundBli kund - länk till hemsida
Sök jobb som assistentSök jobb som assistent - länk till hemsida.
Transparensindex (0-100)80 av 100
Källa och senaste uppdatering:Maria Benterud, 2017-04-03

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta. Anordnaren har tillstånd hos Inspektionen för vård och omsorg, IVO.

Sammanställningen över samtliga anordnare finns här.

Skicka sidan till: