Funkisgruppen AB

Hemsida: funkisgruppen.se
Epost: info@funkisgruppen.se
Telefon: 08-522 501 60 eller 073-973 83 50
Besöksadress:
Korta gatan 7, 5 tr, 171 54 Solna
Funkisgruppen AB är en anordnare av personlig assistans
som tar kunder i hela landet.
Karta
Nyckeltal från Bolagsverket
- Omsättning
- 2024: 88 976 tkr (tkr = tusen kronor)
- 2023: 79 119 tkr (tkr = tusen kronor)
- Vinstmarginal inrapporterad till Bolagsverket (EBIT/omsättning)
- 2024: 2,0%
- 2023: 4,4%
- Lönekostnad för VD och styrelse, som andel av total utbetald lön och kostnad per kund enligt antal kunder som rapporterats till Assistanskoll
- 2024: 1 767 tkr som är 3.2 % av all lön till alla anställda och 883 500 kr per kund
- 2023: 1 767 tkr som är 3.9 % av all lön till alla anställda
- Antal anställda omräknat till heltid samt andelen administrativt anställda
- 2024: 136 anställda, därav administrativa: 2 personer som är 1 %
- 2023: 142 anställda, därav administrativa: 2 personer som är 1 %
- Rörelseresultat per kund (EBIT), enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 2 000 kr
- Vinst per kund, enligt antal kunder rapporterade till Assistanskoll
- 2024: 2 686 500 kr
- Utdelning till aktieägare
- 2024: 0
- 2023: 1 478 tkr
Aktiebolag enligt organisationsnumret: 556881-6283 med etableringsår: 2012
- Kunder och assistenter
- två kunder och 15 assistenter.
- Administrativ personal
- två personal, ingen därav som behöver personlig assistans.
- Bindnings- och uppsägningstid
- bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 12 veckor
- Kooperativ eller företag
- Anordnaren är ett företag.
- Anordnaren kan ta kunder i
- Hela Sverige
- Kontor finns i följande län
- Stockholms län
- Assistentpool
- Det finns assistentpool för vikarier.
- Rekrytering
(Anordnaren är arbetsgivaren och behöver godkänna den person som anställs) - Anordnaren och kund/medlem rekryterar assistenterna tillsammans.
- Anordnaren kollar belastningsregistret vid rekryteringen.
- Kunden väljer själv vilka som arbetar som assistenter.
- Arbetsledning i det dagliga arbetet. Läs om ansvar..
- Kan vara både kund och/eller anordnare som bestämmer assistenternas arbetsuppgifter.
- Hur läggs arbetsscheman för assistenter?
- Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans.
- Garantiperson
- Det finns garantiperson (medarbetsledare) om kunden vill.
- Kollektivavtal
- Vårdföretagarna/Almega-Kommunal
- Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkringskassan beviljat detta?
- "Nej"
- Timlön
- Timlön uppges ej, men lägsta lönen i kollektivavtalet Vårdföretagarna/Almega-Kommunal är 135:62 kr/tim
- Anordnaren tillämpar individuell lönesättning.
- Kunden kan påverka assistenternas lönesättning.
- Assistansomkostnader
-
4:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
- Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
- Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
- Begränsingar för sparade medel till assistansomkostnader
Assistansmedel kan sparas i ett år.
- Redovisning av assistansersättning för kunden?
- Ja, hur kundens assistansersättning använts redovisas för kunden
- Kan kund/medlem enligt avtalet bli personligt ersättningsskyldig till assistansanordnaren?
- Nej, kunden kan aldrig bli personligt ersättningsskyldig
- Följande tjänster ingår i anordnarens assistans
- hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkringskassan
- rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
- arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
- bredvidgående för nya assistenter
- utbildningar till assistenter och arbetsledare
- handledning till assistenter
- friskvård till assistenter
- personalannonsering
- akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Vissa sociala aktiviteter erbjuds.
- Vad ingår ej?
- juridisk rådgivning ingår ej
- Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord
Alla människor har rätt till ett bra liv, oavsett funktionsnedsättning!
Att vara beroende av andra för att kunna leva ett självständigt liv med goda levnadsvillkor är tufft. Det vet vi. Det är därför vi inom Funkisgruppens Personliga assistanser har fokus på valfrihet och medbestämmande: så att du så långt som möjligt får det som du vill och att dina förutsättningar blir de bästa möjliga. Som kund hos oss är du alltid i fokus och har stort inflytande i din egen assistans.
Oavsett om du är barn eller vuxen eller var någonstans i landet du bor har du som assistanskund hos oss alltid en personlig koordinator på kontoret som ansvarar för att hela assistansen fungerar på ett tillfredställande sätt. Vi är stolta över hur flexibelt vi arbetar i alla led för att du och dina behov ska kunna stå i centrum!
Dessutom har du en samordnare på plats i din assistansgrupp som ytterligare garant för att alla dina behov likväl som lagstadgade krav på din assistans uppfylls. Vår erfarenhet är att detta dessutom avlastar våra kunders anhöriga/nätverk, som många gånger får ta ett alltför stort ansvar för att assistansen ska fungera.- Tjänster för egna arbetsgivare?
Ja
- Kostnadsfria tjänster för personer som ännu inte fått assistansbeslut eller inte är kund hos anordnaren
I vissa fall.
- System för tidrapportering och schemaläggning
- Aiai
- Ej angiven information
- varken medellön eller minimilön till assistenter
- översikt över hur assistansersättning fördelats genomsnittligt för kunderna
- Transparensindex (0-100)
- 60 av 100
- Källa och senaste uppdatering:
- Emma Lindberg, 2019-05-06 00:00:00