Lyssna

Jämförelse av 22 personlig assistans anordnare i Örebro län med kontor i länet

Anordnarens namn och hemsida

AB OmsorgsCompagniet i Norden
oc.se


AssistansExperten i Norden AB
assistansexperten.se


Bra assistans i Örebro AB
bra-assistans.se


DVT Assistans AB
dvtassistans.se


ELFA assistans i Sverige AB
elfa-assistans.se


FMF Assistans AB
fmfassistans.se


Fokus Assistans i Närke AB
fokusassistans.se


Frösunda Personlig Assistans AB
personligassistans.se


4 you personlig assistans i Värmland AB
4youab.se


Humana
humana.se


Kura Omsorg i Sverige AB
kuraomsorg.se


LaVita Assistans AB
lavita.nu


Livsam Personlig Assistans AB
livsam.se


Novum Assistans AB
novumassistans.se


Poolarna Assistans AB
poolarna.se


SAAND Assistans AB
saandassistans.se


Skandinavien Assistans AB
skandinavienassistans.se


Söderort Assistans AB
soderortassistans.com


2U Assistans AB
2uassistans.se


Unika Kungsängen AB
unika.se


Viola Assistans AB
violaassistans.se


Vivida Assistans AB
vivida.se
Telefon 0200-12 21 00  010-222 13 00  019 - 10 25 75  016-13 14 60  08-7002060  019-60 90 420  073-971 09 40 eller 073-734 79 89  010-130 40 00  073-55 44 505  019-760 86 00  019-6032290  08-580 211 90  0771-66 88 00  019-179010  076-1753015  073-998 18 20  020- 89 93 00  019 - 760 16 90  021-33 33 26  010-202 98 00  0709 687 711  019-555 43 00 
Besöksadress Planiavägen 11,
131 54 Nacka ..  
Stenbackevägen 6
702 25 Örebro 
Nygatan 15,
702 10 Örebro 
Mått Johanssons väg 16
633 46 Eskilstuna ..  
Storgatan 45, -1tr
171 52 Solna 
Adolfsbergsvägen 4,
702 27 Örebro ..  
Rudbecksgatan 1
702 11 Örebro 
Druveforsvägen 32,
504 33 Borås ..  
Tegvägen 36,
691 48 Karlskoga 
Fabriksgatan 22, 5tr
701 43 Örebro ..  
Aspholmsvägen 12A
702 27 Örebro ..  
Riddarplatsen 36, 7 tr
177 30 Järfälla ..  
Nygatan 15
702 11 Örebro ..  
Drottninggatan 38
702 22 Örebro 
Nastagatan 10c
70227 Örebro 
HUVUDKONTOR
Platensgatan 25,
582 20 Linköping ..  
Idrottsvägen 33
702 32 Örebro 
Stortorget 17, 1:a våningen
702 11 örebro 
Vasagatan 20 A
722 15 Västerås ..  
Prästgatan 16,
713 22 Nora 
Skepparevägen 2
151 38 Södertälje 
Riagatan 1
702 27 Örebro 
Verksamhetstyp Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag.  Anordnaren är ett företag. 
Etableringsår2003 2019 2006 2005 2009 2010 2012 1994 2010 2001 2007 2006 2016 2011 1999 2015 2019 2010 2018 2006 2006 2004
Antal assistenter500 assistenter 400 assistenter (200 årsanställda assistenter) ? 290 assistenter (150 årsanställda assistenter) 320 assistenter (192 årsanställda assistenter) 1350 assistenter ? 3500 assistenter 40 assistenter (19 årsanställda assistenter) 10000 assistenter (4500 årsanställda assistenter) 1100 assistenter (720 årsanställda assistenter) 450 assistenter (250 årsanställda assistenter) 110 assistenter (70 årsanställda assistenter) ? 230 assistenter 1100 assistenter 214 assistenter ? 250 assistenter (150 årsanställda assistenter) ? 40 assistenter (30 årsanställda assistenter) 1200 assistenter (390 årsanställda assistenter)
Antal kunder150 kunder 72 kunder ? 55 kunder 70 kunder 250 kunder ? 900 kunder 6 kunder 1900 kunder 215 kunder 100 kunder 30 kunder ? 28 kunder 250 kunder 64 kunder ? 60 kunder ? 7 kunder 150 kunder
Antal administrativ personal15 personal, 0 med assistans 11 personal, 0 med assistans personal, 0 med assistans 8 personal, 0 med assistans 12 personal, 0 med assistans 30 personal, 0 med assistans personal, 0 med assistans 110 personal, 5 med assistans 1 personal, 0 med assistans 300 personal, 2 med assistans 35 personal, 1 med assistans 8 personal, 0 med assistans 4 personal, 0 med assistans personal, 0 med assistans 4 personal, 0 med assistans 19 personal, 3 med assistans 8 personal, 0 med assistans personal, 0 med assistans personal, 0 med assistans personal, 0 med assistans 2 personal, 0 med assistans 30 personal, 0 med assistans
Bindnings- och uppsägningstidenBindningstid 8 veckor, uppsägningstid 8 veckor Ingen bindningstid, uppsägningstid 4 veckor   Ingen bindningstid, uppsägningstid 4 veckor Ingen bindningstid, uppsägningstid 4 veckor
Läs standardavtal
uppsägningstid 12 veckor   Bindningstid 8 veckor, uppsägningstid 8 veckor Bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor Ingen bindningstid, uppsägningstid 4 veckor Ingen bindningstid, uppsägningstid 12 veckor Ingen bindningstid, uppsägningstid 4-20 veckor Ingen bindningstid, uppsägningstid 4-12 veckor   Bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor Ingen bindningstid, uppsägningstid 12 veckor Ingen bindningstid, Ingen uppsägningstid   Bindningstid 4-5 veckor, uppsägningstid 4-5 veckor   Ingen bindningstid, uppsägningstid 4 veckor Bindningstid 4 veckor, uppsägningstid 4 veckor
Läs standardavtal
Arbetsledning av assistenternaBåde kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter   Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter   Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Kund/medlem eller av kund/medlem utsedd person bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter   Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter       Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter Både kund och/eller anordnare bestämmer assistenternas arbetsuppgifter
Garantiperson (medarbetsledare)Medarbetsledare om kunden vill Medarbetsledare om kunden vill   Medarbetsledare om kunden vill Medarbetsledare om kunden vill Medarbetsledare om kunden vill   Medarbetsledare om kunden vill Medarbetsledare om kunden vill Medarbetsledare om kunden vill Medarbetsledare om kunden vill Medarbetsledare om kunden vill Medarbetsledare om kunden vill   Medarbetsledare om kunden vill Medarbetsledare om kunden vill     Medarbetsledare om kunden vill   Medarbetsledare om kunden vill Medarbetsledare om kunden vill
Hur läggs arbetsscheman för assistenter?Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans   Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans   Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans Kund/medlem kan göra gör arbetsscheman om han/hon vill Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans   Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans   Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans   Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans Anordnaren och kund/medlem gör arbetsscheman tillsammans
Assistentpool med vikarierAssistentpool finns Assistentpool finns   Assistentpool finns         Assistentpool finns Assistentpool finns Assistentpool finns Assistentpool finns         Assistentpool finns       Assistentpool finns Assistentpool finns
Rekrytering av assistenter - vem skriver annons och gör intervjuAnordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 18
Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 25
 Platsannonser: 14 Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 18
Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 11
Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 53
 Platsannonser: 1 Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 115
Kund/medlem kan rekrytera assistenterna om han/hon vill Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 201
Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 74
Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 4
Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 3
 Platsannonser: 19 Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 7
Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 52
Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 2
 Platsannonser: 6 Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 6
  Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans Anordnaren och kund/medlem rekryterar tillsammans.
Platsannonser: 32
Utdrag ur belastningsregistret vid rekryteringen?Utdrag ur belastningsregistret krävs även vid anställning av assistenter till kunder över 18 år         Utdrag ur belastningsregistret krävs även vid anställning av assistenter till kunder över 18 år     Utdrag ur belastningsregistret krävs även vid anställning av assistenter till kunder över 18 år   Utdrag ur belastningsregistret krävs även vid anställning av assistenter till kunder över 18 år       Utdrag ur belastningsregistret krävs även vid anställning av assistenter till kunder över 18 år Utdrag ur belastningsregistret krävs även vid anställning av assistenter till kunder över 18 år Utdrag ur belastningsregistret krävs även vid anställning av assistenter till kunder över 18 år       Utdrag ur belastningsregistret krävs även vid anställning av assistenter till kunder över 18 år Utdrag ur belastningsregistret krävs även vid anställning av assistenter till kunder över 18 år
Vem väljer de assistenter som anställs?Kunden väljer assistenter tillsammans med anordnaren Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer assistenter tillsammans med anordnaren Kunden väljer assistenter tillsammans med anordnaren   Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer själv assistenter   Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer själv assistenter   Kunden väljer assistenter tillsammans med anordnaren   Kunden väljer själv assistenter Kunden väljer själv assistenter
Har kund/medlem ett avgörande inflytande över vilka utbildningar assistenterna ska få?Kunden bestämmer utbildningar Kunden bestämmer utbildningar   Kunden bestämmer utbildningar Kunden bestämmer utbildningar Kunden bestämmer utbildningar     Kunden bestämmer utbildningar Kunden bestämmer utbildningar Kunden bestämmer utbildningar Kunden bestämmer utbildningar Kunden bestämmer utbildningar   Kunden bestämmer utbildningar Kunden bestämmer utbildningar Kunden bestämmer utbildningar   Kunden bestämmer utbildningar   Kunden bestämmer utbildningar Kunden bestämmer utbildningar
Vilket kollektivavtal tillämpas?Vårdföretagarna/Almega-Kommunal  Vårdföretagarna/Almega-Kommunal    Vårdföretagarna/Almega-Kommunal  Fremia-Kommunal  Fremia-Kommunal    Vårdföretagarna/Almega-Kommunal  Vårdföretagarna/Almega-Kommunal  Vårdföretagarna/Almega-Kommunal  Vårdföretagarna/Almega-Kommunal  Fremia-Kommunal  Vårdföretagarna/Almega-Kommunal    Vårdföretagarna/Almega-Kommunal  Vårdföretagarna/Almega-Kommunal  Inget kollektivavtal    Fremia-Kommunal    Fremia-Kommunal  Vårdföretagarna/Almega-Kommunal 
Genomsnittlig grundtimlön (exklusiv semester-ersättning/lön, exkl OB)149:00 kr/tim 150:00 kr/tim, minimitimlön 129:00 kr/tim   150:00 kr/tim, minimitimlön 129:00 kr/tim 150:00 kr/tim, minimitimlön 133:25 kr/tim 145:00 kr/tim, minimitimlön 133:25 kr/tim     165:00 kr/tim, minimitimlön 125:00 kr/tim 147:00 kr/tim, minimitimlön 117:00 kr/tim 147:00 kr/tim, minimitimlön 127:00 kr/tim 140:00 kr/tim, minimitimlön 120:31 kr/tim 147:00 kr/tim, minimitimlön 120:00 kr/tim   160:00 kr/tim, minimitimlön 140:00 kr/tim 156:00 kr/tim, minimitimlön 129:00 kr/tim 138:11 kr/tim, minimitimlön 120:00 kr/tim    , minimitimlön 129:00 kr/tim   179:00 kr/tim, minimitimlön 150:00 kr/tim 155:00 kr/tim, minimitimlön 129:00 kr/tim
Tillämpar anordnaren individuell lönesättning?Individuell lönesättning Individuell lönesättning   Individuell lönesättning Individuell lönesättning Individuell lönesättning   Individuell lönesättning Individuell lönesättning Individuell lönesättning Individuell lönesättning Individuell lönesättning Individuell lönesättning   Individuell lönesättning Individuell lönesättning Individuell lönesättning   Individuell lönesättning   Individuell lönesättning Individuell lönesättning
Kan kunden påverka assistenternas lönesättning?Kunden kan påverka assistenternas lön Kunden kan påverka assistenternas lön   Kunden kan påverka assistenternas lön Kunden kan påverka assistenternas lön Kunden kan påverka assistenternas lön     Kunden kan påverka assistenternas lön Kunden kan påverka assistenternas lön Kunden kan påverka assistenternas lön Kunden kan påverka assistenternas lön Kunden kan påverka assistenternas lön   Kunden kan påverka assistenternas lön Kunden kan påverka assistenternas lön Kunden kan påverka assistenternas lön   Kunden kan påverka assistenternas lön   Kunden kan påverka assistenternas lön Kunden kan påverka assistenternas lön
Betalas assistans vid sjukhusvistelse om inte försäkrings­kassan beviljat detta?Ja, be Ja, enligt kollektivavtal.   ja, styrs dock utifrån respektive upplägg Ja, från två till fyra veckors sjukhusvistelse Enligt kollektivavtal   Ja, vid akut sjukhusvistelse. Sker i enlighet med kollektivavtal. Ja- Under uppsägningstiden. ja, enligt kollektivavtal Enligt kollektivavtal Ja om kund lägger en buffert för detta Ja, enligt vad som framkommer av kunds beslut och kollektivavtal.   Nej tillfällig utökning ansöker vi om enligt kollektivavtal Kundens beslut avgör.       ja Ja, i enlighet med kollektivavtal
Har varje kund/medlem en egen budget som denne är med och påverkar och där det avsätts ett visst belopp till anordnarens kostnader för administration m.m.? Kunden har insyn i sin budget och budgetuppföljning. Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 34:00 kr/tim - 37:00 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 30:83 kr/tim - 48:00 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. - Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 30:83 kr/tim - 48:00 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 25:00 kr/tim - 39:00 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 18:00 kr/tim - 25:00 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. - - Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 5:00 kr/tim - 15:00 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. Ja egen budget. Beloppet är förhandlingsbart. Ja egen budget. Beloppet är förhandlingsbart. Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 23:98 kr/tim - 47:96 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 20:00 kr/tim - 35:00 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. - Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 23:98 kr/tim - 27:41 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 34:26 kr/tim - 41:11 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 15:00 kr/tim - 35:00 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. - - - Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 30:83 kr/tim - 41:11 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart. Ja egen budget där beloppet till anordnarens administration är 20:56 kr/tim - 41:11 kr/tim (per assistanstimme).. Beloppet är förhandlingsbart.
Assistansomkostnader

Läs artikel om skatteverkets syn på sparade pengar för assistansomkostnader
3:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
  • Begränsningar för sparade medel till assistansomkostnader i budgeten: Vi följer gällande regelverk.
3:00 kr/tim - 30:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
  • Begränsningar för sparade medel till assistansomkostnader i budgeten: Nej, inga begränsningar.
  5:00 kr/tim - 30:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
8:00 kr/tim - 11:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
  • Begränsningar för sparade medel till assistansomkostnader i budgeten: Ja, kan sparas enbart vid överenskommelse
5:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
  1:00 kr/tim - 15:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
  • Begränsningar för sparade medel till assistansomkostnader i budgeten: Frösunda utgår alltid från kundens behov och gällande regelverk.
1:00 kr/tim - 5:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
5:00 kr/tim - 15:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
  • Begränsningar för sparade medel till assistansomkostnader i budgeten: Kunden kan spara assistansomkostnader i minst 2 år.
3:00 kr/tim - 15:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
  • Begränsningar för sparade medel till assistansomkostnader i budgeten: Antal kr/tim som avsätts till assistansomkostnader är individuellt och bestäms i samråd med den assistansberättigade.
5:00 kr/tim - 20:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
5:00 kr/tim - 15:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
  • Begränsningar för sparade medel till assistansomkostnader i budgeten: Livsam kan förskottera assistansomkostnader för planerade utgifter som ännu inte upparbetats, t ex efter ett byte av samordnare. Pengar kan sparas över året. Storleken på assistansomkostnader är förhandlingsbart i relation till din budget i övrigt.
  8:00 kr/tim - 12:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
3:43 kr/tim - 10:28 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
  • Begränsningar för sparade medel till assistansomkostnader i budgeten: Genom en dialog kommer vi överens kring detta.
8:00 kr/tim - 20:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden eller assistenten får ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader hos anordnaren.
  • Begränsningar för sparade medel till assistansomkostnader i budgeten: Finns ingen begränsning i sparandet. Det enda man bör tänka på är att outnyttjade medel beskattas vid årsskiftet till 20,60 % (bolagsskatten). Då dessa anses utgöra ett överskott i bolagets böcker då sparade medel inte nyttjats. Kvarstående del kan därefter nyttjas.
      5:00 kr/tim - 10:00 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader sparas inte åt kund för framtida assistansomkostnader.
5:76 kr/tim - 11:52 kr/tim avsätts för assistansomkostnader för kundens räkning.
  • Kunden kan få pengar både i förskott, till handkassa eller till bankkonto, och/eller ersättning i efterhand.
  • Oanvända medel för assistansomkostnader kan sparas åt kund för framtida assistansomkostnader och användas efter ett byte av anordnare.
  • Begränsningar för sparade medel till assistansomkostnader i budgeten: Sparade assistansomkostnader måste användas under gällande räkenskapsår. Av den anledningen förskotterar Vivida assistansomkostnader så att hela summan går att använda från dag 1 i räkenskapsåret. Kunden behöver med andra ord inte tjäna in assistansomkostnaderna innan de kan användas.
Följande tjänster ingår i anordnarens assistansIngår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Tillgång till arbetsledare dygnet runt, året runt.
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Kunden blir en del av familjen DVT Assistans. En familj som finns tillhands, ställer upp, stöttar och hjälper kunden i vardagen, även i situationer och problem som inte har någon koppling till personlig assistans - självklart utan kostnad. DVT ser till att det alltid finns inskolade vikarier till respektive personalgrupp. Varje kund hos oss har egna inskolade vikarier som kunden känner väl och är trygg med. Våra kunder ska känna TRYGGHET genom att de känner oss personligen och VET att vi gör allt för att våra kunder ska må bra.
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • Arbetsmiljöinsatser, jourtelefon utanför kontorstid, enkel beställning av förbrukningsmaterial, regelbundna personalmöten, brandskyddsmaterial och arbetsdator till arbetsplatsen. Utöver detta kan brukare och assistenter förvänta sig tydlig och uppdaterad information, kunnig, påläst och tillgänglig personal på kontoret och årligt julbord.
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • 24 timmar jour. Personlig kundansvarig. Jurister som arbetar nära kunden och finns med vid hela vägen från ansökan till utredning. Vi finns med kunden även vid andra viktiga möten om så kunden önskar. Hjälper också till med andra ansökningar så som tex. bildstöd, bostadsanpassning etc.
 Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • Svar, stöd och hjälp dygnet runt. Vår centrala bemanningsfunktion är alltid tillgänglig för dig, dina närstående och dina assistenter. - Kompetensutveckling av assistenter - Introduktionsutbildning för alla assistenter samt vår webbaserad utbildningsplattform, Frösundaportalen, som erbjuder relevanta utbildningar för dina assistenter. - Lokala kundaktiviteter - Möjlighet att privat köpa fler assistanstimmar
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Som kund har du juridisk experthjälp genom en egen jurist via Humana Assistans. Du får också tillgång till Humana Academy, vår unika kombination av utbildningar fysiskt och webbaserade. Dessutom träffar och evenemang med samarbetspartners. Humana arbetar även aktivt som remissinstans och är även påverkansaktör mot myndigheter och politiker.
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Som kund hos oss får du ett eget team bestående av en egen personlig uppdragschef, en löneassistent som tar hand om assistentgruppens lönehantering, en egen jurist och en informatör. Vi har 24h jour 7 dagar/vecka med vår egen personal som svarar på jouren.
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • I avgiften ingår skötsel av alla administrativa arbetsuppgifter i din assistans. Allt sker i nära samråd med dig. Du avgör vilka tjänster du vill utnyttja och på vilket sätt de ska utföras.
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Vid behov av sjukvikarier löser antingen kundansvarig eller medarbetsledare detta. Gällande arbetsledning och utbildning är det något som görs upp beroende på behov hos kunden och hens assistenter. Livsam har jourtelefon som är bemannad utanför kontorstider vilket gör att det alltid går att nå någon på företaget.
 Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Arbetskläder, Arbetsskor.
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
  • Engagerade och lättillgängliga uppdragschefer
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
 Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • personalannonsering
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • ersättning till kund/medlem för assistentrum vid assistans/väntetid på natten
 Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
Ingår:
  • hjälp med myndighetskontakter såsom kommun och försäkrings­kassan
  • juridisk rådgivning
  • rådgivning och stöd i arbetsledarfrågor
  • arbetsledar- och vidareutbildning för kunden
  • bredvidgående för nya assistenter
  • utbildningar till assistenter och arbetsledare
  • handledning till assistenter
  • friskvård till assistenter
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts
  • personalannonsering
  • akutvikarier via assistentpool eller bemanningsföretag
  • möjlighet att kontakta anordnaren dygnet runt
  • Personalvård som t ex tillgängliga chefer, bemanningshjälp dygnet runt, friskvårdsbidrag, handledning, kund- och assistentaktiviteter och träffar, företagshälsovård via Previa, kund- och personaltidning med mera.
I assistansen ingår ej Ingår ej:
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
 Ingår ej:
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
Ingår ej:
  • akutvikarier via assistent­pool eller bemannings­företag ingår ej
  Ingår ej:
  • arbetsledar- och vidare­utbildning för kunden ingår ej
  • redovisning av hur kundens assistans­ersättning använts ingår ej
      Ingår ej:
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
   Ingår ej:
  • akutvikarier via assistent­pool eller bemannings­företag ingår ej
  • ersättning till kund/medlem för el-förbrukning, vatten mm relaterat till assistenter ingår ej
   
Specialisering eller styrka med anordnarens egna ord (om inte annat anges)Vi erbjuder kvalitativ assistans med engagerade medarbetare som utför sina uppdrag med ”Omsorg och Omtanke” och i alla insatser ger ”det lilla extra”.Vårt mål och vision är att erbjuda de assistansberättigade assistans som uppfyller de krav som uppställs i lagstiftningen och som kan svara upp till den assistansberättigades rätt att leva sitt liv som denne vill.Assistansen bygger på respekt för de assistansberättigades självbestämmande och integritet och utgår från den enskildes särskilda behov och livssituation... Hos oss är du alltid viktigast.Med kundansvariga som har tid att lära känna dig, som lyssnar, diskuterar och löser problem och håller löpande möten med din personal.Vi ser också till att din personal får de relevanta utbildningarna som krävs för att utföra sitt jobb tillsammans med dig på bästa möjliga sätt.Vi hjälper dig i varje steg och vi tar ett helhetsansvar för att skapa din bästa personliga assistans.Tillsammans med oss får du en personlig assistans utformad precis som du vill att den skall vara, utförd av personal som du själv valt...   DVT Assistans är en mindre assistansanordnare som idag är verksam över större delen av Sverige. Vi har valt att växa sakta för att kunna vara säkra på att bibehålla kvalité och service till våra kunder - och framförallt kunna ha personliga relationer. Vi strävar efter långsiktiga relationer och känner våra kunder personligen. Har vi dessa förutsättningar är det inte svårt att leverara en kvalitativ och proffesionell assistans, utformad utifrån kundens förutsättnigar och önskemål. ELFA - Ett Liv För Alla.Som kund hos ELFA Assistans ges du en möjlighet att tillsammans med oss skapa en assistans som passar just dig utifrån ditt önskemål och ditt beslut.Vår intention är en trygg och långsiktig personlig assistans för våra kunder och en bra arbetssituation för våra medarbetare.Till vår hjälp har vi lagar, regler och ett stort lösningsfokus.Vi har samlad, mångårig och bred kompetens inom assistans och vi sätter ett stort värde i att finnas tillgängliga för dig och dina assistenter.Vi erbjuder personlig hjälp vid ansökan om personlig assistans, vid ansökan om utökning, omprövning och överklagan och vid behov anlitas juridisk expertis... Du kan tryggt lita på att alla delar av uppdraget hanteras enligt gällande regelverk och lagar.Vi är stolta över att ha experter inom varje viktigt område.Hos oss får du en trygg arbetsgivare till dina assistenter, du får tillgång till en stark juridisk plattform och en kompetent löneadministration.Handledning och utbildningar inom assistans är också en mycket viktig del och vi erbjuder dessutom utbildningar som skräddarsys och anpassas efter just din grupp och ert behov.Våra medarbetare, oavsett roll, är framför allt medmänniskor med en genuin vilja att ”finnas där” för våra kunder och deras assistansgrupper...   Frösunda Personlig Assistans är ett av landets ledande assistansbolag.Med över 95% kundnöjdhet erbjuder vi en väl fungerande personlig assistans som skapar livskvalitet för dig.Är du nyfiken på hur vi kan göra din assistans bättre? Välkommen att höra av dig med dina frågor och funderingar.- Livskvalitet för dig
Frösunda anordnar personlig assistans oavsett hur gammal du är, var i Sverige du bor, vilket språk du talar, vilken diagnos du har eller hur ditt hjälpbehov ser ut.Vi erbjuder assistans baserat på beslut från kommuner eller Försäkringskassan...
Med livskvalitet menar vi bra service och engagemang från företaget.
Som kund och anställd hos oss kan du vara trygg - du som väljer 4 you skall uppleva en så god livskvalitet som möjligt.
Mötet mellan dig och oss, mötet mellan människor med respekt.
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans.Humana har egna jurister som ingår i tjänsten och hjälper dig till rätt beslut.Tack vare vår storlek har vi välutbildad personal på alla tjänster för att kunna ge hög service.Varför ska du välja Humana?
- Vi har unika möjligheter att rekrytera och bemanna
- Du får tillgång till landets största juristkår
- Dina assistenter får utbildning och bra villkor
- Vi arbetar efter vår värdegrund, engagemang, glädje och ansvar.Med storlek följer också resurser...
Vi erbjuder ett individuellt anpassat upplägg där du som kund är med och utformar assistansen.
Våra erfarna jurister hjälper Dig som behöver professionellt stöd i din ansökan/omprövning.
Vi ger dig:
-Delaktighet & lyhördhet
-Valmöjligheter
-Kvalitet & trygghet
-Insyn
-Ett företag där allt är möjligt


(Redaktions anm): OBS! Företaget har fått tillståndet återkallat men inhibition har beviljats den 16 januari 2025
God tillgänglighet är en av grunderna för ett gott samarbete.Utöver våra kontorstider har vi bemannad jour dygnet runt alla dagar på året.Hos Livsam Personlig Assistans AB har du en egen kundansvarig och administratör till din hjälp.Vi känner våra kunder, anhöriga och assistenter väl.Vi vet att en god relation utgör grunden för ett bra samarbete.Med kunnig personal och goda relationer verkar vi för ett samarbete som håller över tid.Tillsammans med oss har du full kontroll på din assistans.Vi hjälper dig med allt administrativt arbete som myndighetskontakter, schemaläggning, semesterplanering, personaladministration, budgetera och redovisa dina assistansomkostnader eller vid byte av assistansbolag...   En nära relation mellan kund och assistent.Det är den stora framgångsfaktorn för Poolarna Assistans.Företaget har funnits sedan 1999 och erbjuder både personlig assistans enligt LSS och SFB

– Vi tror att en stor del av vår framgång beror på att vi har personlig och lång erfarenhet av personlig assistans och vi rekryterar endast engagerade medarbetare så de kan skapa hög kvalitet.Vi månar om vår personal eftersom vi är övertygade om att goda medarbetare skapar nöjda kunder.Eftersom personlig assistans innebär ett tätt förhållande mellan kund och assistent lägger Poolarna ner stort arbete för att hitta precis rätt medarbetare till rätt kund...
Vi har bred erfarenhet av olika funktionsvariationer. Genom vår administrativa personal har vi bra erfarenhet av tillgänglighetsfrågor, etiska dilemman, arbetsrehabilitering, NPF-frågor.

Våra uppdragsansvariga har mångårig erfarenhet från andra assistansbolag och vi har därmed haft förmånen kunna att ta godbitarna och samla de bästa erfarenheterna till oss på SAAND.

SAAND är stolta sponsorer för såväl boccia, bordtennis, racerunning som rullstolsrugby.
Skandinavien Assistans är ett rikstäckande assistansbolag som erbjuder personlig assistans enligt 9 § 2 lagen (1993:387) om stöd och service till vissa funktionshindrade i hela Sverige.Vi har uppfyllt dem högt ställda kraven och fått ett tillstånd utfärdat från Inspektionen för vård och omsorg år 2019.Vår strategi och mål är att arbeta utifrån ett arbetssätt som är långsiktigt hållbart.Det gör vi genom att vara samstämmig med gällande lagar, förordningar och föreskrifter.Verksamheten på Skandinavien Assistans ska bygga på ett förhållningssätt i enlighet med evidensbaserad praktik...   Vi upplever att assistansberättigade som kommer till 2U Assistans stannar kvar i bolaget. Vi tror att de främsta anledningarna till detta är:

- Tillgänglighet och snabba återkopplingar
- Transparenta och ärliga
- Trygg och flexibel annordnare
- Gratis juridisk rådgivning
- God lönesättning till assistenter
  Skräddarsyr assistansen efter brukarens behov. Trygghet, tillit och engagemang är våra ledord. - Vivida är en komplett assistansanordnare som startade 2004, och vi är det seriösa alternativet när du väljer assistansanordnare.- Målet är att vara förebilder för andra assistansföretag och hos oss fungerar assistansen i alla led.- Vi är ett av få assistansföretag som öppet redovisar vår årsredovisning.- Vivida är medlemmar i, och är med och driver den politiska debatten om assistansfrågor, inom arbetsgivarorganisationen Vårdföretagarna.- Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, och för denna har vi som ett av få företag, tilldelats den högsta R-licensen(guld) i etiskt företagande i Sverige (läs mer på https://rlicens...
Tjänster för egna arbetsgivare?Nej Nej   Nej Nej     Nej ja Nej Nej Ja, mer info på hemsidan www.lavita.nu Nej.   Inte i idag men vi gör det gärna. Nej Nej   Nej   Ja Ja, juridiska tjänster inom personlig assistans och annan förvaltningsrätt.
Transparensindex (0-100)77 av 100 83 av 100 3 av 100 83 av 100 100 av 100 77 av 100   70 av 100 73 av 100 67 av 100 70 av 100 80 av 100 80 av 100 3 av 100 83 av 100 83 av 100 67 av 100     7 av 100 83 av 100 97 av 100
Källa och senaste uppdateringJennie Lundin, 2025-03-25  Patrik Ahlvin, 2025-01-17  Edin Hocanin, VD, 2008-06-17  Patrik Ahlvin, 2025-04-10  Meriam Ibrahim, 2025-05-13  Annika Florin, 2024-10-24  Jamilla Kadra, 2019-01-15  Jessica Green, 2025-03-12  Linda Brunzell, VD, 2023-09-05  Erik Wahlgren, 2023-09-05  Jonas Uhlin, VD, 2024-04-18  Robert Metz, 2023-02-02  Joakim Malm, 2023-09-04  David Juhlin, 2012-05-22  Malin Wernersson VD, 2024-11-25  Mattias Karlsson, 2025-05-07  A Sarwari, 2023-08-09  , 2020-01-08  Marcus Laini Bovellan, 2024-07-31  Roger Hjul, 2012-12-17  Bayazid Assali, 2025-02-10  Fredric Käll, VD, 2024-06-24 
Utskriftsversion utskriftsversion: AB OmsorgsCompagniet i Norden utskriftsversion: AssistansExperten i Norden AB utskriftsversion: Bra assistans i Örebro AB utskriftsversion: DVT Assistans AB utskriftsversion: ELFA assistans i Sverige AB utskriftsversion: FMF Assistans AB utskriftsversion: Fokus Assistans i Närke AB utskriftsversion: Frösunda Personlig Assistans AB utskriftsversion: 4 you personlig assistans i Värmland AB utskriftsversion: Humana utskriftsversion: Kura Omsorg i Sverige AB utskriftsversion: LaVita Assistans AB utskriftsversion: Livsam Personlig Assistans AB utskriftsversion: Novum Assistans AB utskriftsversion: Poolarna Assistans AB utskriftsversion: SAAND Assistans AB utskriftsversion: Skandinavien Assistans AB utskriftsversion: Söderort Assistans AB utskriftsversion: 2U Assistans AB utskriftsversion: Unika Kungsängen AB utskriftsversion: Viola Assistans AB utskriftsversion: Vivida Assistans AB

Vi vill uppmärksamma på att uppgifterna i anordnarens profil är lämnade av anordnaren själv och att de när som helst kan ändra sina uppgifter. Vi kan inte garantera att uppgifterna är korrekta.

Skicka sidan till: